Tani nocleg na Kefalonii i wypożyczalnia aut

Kefalonia jest największą z Jońskich wysp, na którą nie dotarły jeszcze tłumy turystów. Może dlatego, że nie jest to typowo turystyczne miejsce. Nie ma tam przepychu, wielkich hoteli z basenami czy ogromnych ośrodków spa. A więc gdzie spać jak nie w wielkich hotelach? O tym w tym, krótkim poście. zapraszam 🙂

O tym, jak dostać się na Kefalonię możecie przeczytać “Kefalonia – nieodkryty zapach jońskich wysp”, a tym czasem skupmy się na tym gdzie spać i jak się tam poruszać. Pobyt na wyspie trwał 14 dni i rozpoczął się od portu w Poros, do którego zawitał nasz prom. Nocleg był rozplanowany tak, aby zamiast walić niepotrzebne kilometry, sensownie i z głową zwiedzić wyspę i jej wszystkie zakątki, które były na naszej liście. Spaliśmy w Poros, Argostoli i Divaracie. Dodatkowym założeniem było po prostu znalezienie miejscówek w cenie niższej 60 PLN.

Nocleg na Kefalonii za mniej niż 15€!

Piękny hotelik blisko morza – Anemos Studios

W tej niewielkiej miejscowości polecam Wam zdecydowanie niewielki hotelik Anemos Studios & Apartments, który zarezerwowałam na booking.com. Dostaliśmy jeden pokój dwuosobowy z malutkim aneksem oraz 3-osobowy z ogromnym balkonem przez, który widać drzewa 🙂 Za nocleg wyszło coś koło 55 PLN na głowę. Myślę, że jak na Grecję i płatność w euro, cena jest ŚWIETNA.

Anemos Hotel

Główna plaża nie jest ładna ale wystarczy odejść kilka kilometrów dalej, zejść między klifami na plażę niedostępną dla większości turystów. Po 3 dnia pożegnaliśmy się z tą urokliwą miejscowością i ruszyliśmy dalej, w kierunku stolicy, gdzie czekało na nas auto oraz piękne mieszkanie. Zarówno na powitanie, jak i do widzenia dostaliśmy od gospodarza słodkości i upominki.

Tani nocleg w Argostoli

Do następnego miejsca dojechaliśmy czymś w rodzaju PKSu. Argostoli to stolica Kefalonii, która w przeciwieństwie do Poros po zmroku tętni życiem. Jest tam dużo knajpek, sklepików i pięknych miejsc. Miejsce zdecydowanie polecam dla osób, które bawią się po zmroku. Na wyspie nie ma, bynajmniej w momencie kiedy ja byłam, dyskotek. Podobno sami Grecy tego nie chcą, nie zależy im na głośnych turystach pijących litry alkoholu i rozrzucających tony śmieci.

Po tym obrazku wiedziałam, że trafiłam w dobre miejsce

W Argostoli wynajęliśmy piękne mieszkanie na Airbnb od Dimitri. Za cały pobyt tj. 5 nocy zapłaciliśmy 1200 PLN. Za dobę wyszło około 50 zł od osoby. Mieszkanie ma 4 balkony, co jest ważne przy tak dużej grupie. Ja jestem typem osoby, która w takiej grupie się męczy i potrzebuje czasem chwili tylko dla siebie. Były dwie sypialnie i kanapa rozkładana w salonie. Idealne miejsce dla 4 lub 5 osób, a nawet dla 6 🙂

Pefanis – najlepsza wypożyczalnia aut na Kefalonii

Stolica musiała być naszym przystankiem, ponieważ tam znalazłam wypożyczalnię aut, w której nie chcieli od nas karty kredytowej i która nie kosztowała milionów monet. W cenie 20 euro za dzień dostaliśmy nowego Forda Focusa z pełnym ubezpieczeniem również podwozia, szyb i opon.

Miasto jest świetnym przystankiem, z którego można zwiedzić południową część wyspy. W tej części nie ma ładnych, piaszczystych plaż. Są poukrywane z dala od zabudowań, ale wciąż kamieniste. Po 5 dniach tutaj przyszedł czas na dalszą drogę. Ostatnim miejscem noclegowym na wyspie była Divarata.

Plaża Myrtos i nocleg w Divarata

Plaża Myrtos na Kefalonii

Divarata jest dobrym miejscem dla osób, które chcą tylko plażować, bo tutaj znajduje się “najpiękniejsza” plaża Kefalonii, Myrtos. Taka z broszur turystycznych. Wiecie biały piasek i błękitna woda. Dla mnie ta plaża nie jest atrakcyjna 🙂 To tylko piach i woda. Osobiście nie polecam Divaraty, ponieważ nie ma tutaj nic ciekawego. Na dłuższy wyjazd można się tu zamęczyć. Sklepiki nie są dobrze zaopatrzone, chyba że na obiady będziecie chodzić do knajpki. Są ze 3 w pobliżu.

Plaża Myrtos

W Divarata nocleg również znalazłam na Airbnb w Hoteliku Myrtos 2 w cenie poniżej 60 zł za dobę. Mieliśmy “apartament” z dwoma pokojami i kuchnią. Zdecydowanie nie jest to miejsce dla 5 osób, ponieważ 3 łóżko było w kuchnie, która nie ma okien, a po zamknięciu drzwi w pokojach jest tam straaaaasznie i ciemno. Niestety nie mogę znaleźć tego w ofercie Airbnb teraz. Zamiast Divaraty poszukajcie noclegu w Sami, skąd odpływają promy na kontynent.

Kefalonia to przepiękne miejsce, które pachnie jaśminem. Zdecydowanie polecam dla osób, które nie lubią przepychu i wielkich aglomeracji, za to wolą cieszyć się spokojem, krajobrazem i szumem morza.

Mo Nika

Zerknij i tu :)

Cypr 2009

Kefalonia – nieodkryty zapach jońskich wysp

1 Comment

1. 27 marca 2019 at 18:15

[…] Krajobraz wyspy to przede wszystkim góry i kręte drogi biegnące wzdłuż wybrzeża pokolorowanego małymi hotelikami. O tym gdzie spać i gdzie wypożyczyć auto, możecie przeczytać w “Gdzie spać na Kefalonii i gdzie wypożyczyć auto“. […]